svētdiena, 2013. gada 6. janvāris

Strīpainītis

 

No realizētajiem projektiem pamazām sakrājies neliels daudzums dažādu krāsu salikumu Noro Flower Bed kamolīšu, arī viens mazliet lielāks violetzilais kamols. Jau ilgāku laiku domāju, kā tos izmantot, iemēģināju pāris jaunu adāmmusturu, bet nekas negāja pie sirds. Īpašai dzijai nepieciešams īpašāks pielietojums.


Ideja nāca zibenīgi, gada pirmspēdējā dienā, kad nejauši debesīs pa balkona logu ieraudzīju šādu neparastu skatu:


un tajā momentā internetā ieraudzīta tamborēta džempera bildīte Pinterest ar parakstu,  pēc tam google atradu šī modeļa interneta lapu un bezmaksas aprakstu:


Secinu, ka mana dzija ir smalkāka, tātad aprakstu 1:1 izmantot nevaru. Es ņēmu tamboradatu Nr.4, piemeklēju vēl krāsās pieskaņotu brūno dziju no mājās esošajiem agrāk pirktajiem krājumiem (jo brīvdienās dziju veikals nestrādā, bet cik forša sajūta, ja mājās ir kastītes, kurās glabājas dažādi labumi) un uz priekšu! Tamborēt sāku ar sarkanīgajiem toņiem, vienu kārtu ar krāsaino Noro (stabiņi ar vienu apmetumu), otru kārtu ar brūno dziju (kašmirs 40%, vilna 60%). Apmēram pēc desmitās kārtas atkāpos no apraksta taisnstūra  virsotņu pieaudzējuma vietām, jo mans tamborējums sāka dīvaini uzvesties, pieļauju, ka vaina ir no apraksta atšķirīgajā smalkākajā dzijā. Un vēl viens atklājums, iegūstot fināla platumu, taisnstūris ar  manis koriģētu pieaudzējumu virsotnēs, ir ieguvis kvadrāta formu!!! Man jāizdomā, kā pietamborēt vēl dažas kārtas nepieciešamajam garumam un vienlaicīgi kakla noraukumam.

Priekšpuses centrālā daļa:

 
Mugurpuses centrālā daļa:
 
 
Man patīk šīs krāsas! Un tik ātri šis darbs tamborējas! (izņemot atsevišķo tamborgabalu pēdējās kārtas, tās šķiet nebeidzami garas... varu vien iedomāties, cik ilgi jātamborē būtu vēl nākamās vienmuļās garās kārtas, gadījumā, ja šis tamboris neviļus pārvērstos pledā, bet labā lieta ir tā, ka nav jāskaita stabiņi, vienlaicīgi ar tamborprocesu var lūkoties tv ekrānā, var piedalīties blakus notiekošajā skaļajā Monopola spēlē, varētu arī vienlaicīgi pildīt skolā uzdoto (atvainojos, palīdzēt kādam pildīt mājasdarbus, ja vien nebūtu brīvlaiks). Salīdzinājumam spiderman segām pēdējās kārtas arī bija ļooooti garas un ilgi tamborējamas, bet tām tomēr bija savs ritms, jāseko līdzi pieaudzējuma un noraukuma  12 vietām, tādēļ tās nekādi nevarēja būt tik garlaicīgas.

Un viena bildīte vakardien pirms detaļu kopā satamborēšanas (ar zibspuldzi):


Esmu sajūsmā par gada pēdējā dienā iesākto tambori, kas izvēršas par aizraujošu jauna rokdarbu gada sākumu, esmu azartā un ar lielu prieku turpinu līdz finālam.


Kakla apdare ar stabiņiem bez apmetuma, vienmērīgi dažās kārtās noraukts, pēdējā kārta ar dekoratīvajiem mezgliņiem.


Uztamborējot mugurpuses un priekšpuses detaļas, secinu, ka skaistās krāsainās dzijas ir palicis mazāk nekā iepriekš cerēju, tamborējums paņem vairāk dzijas kā adījums. Ir varianti - doties uz veikalu pēc kāda papildus kamolīša vai palauzīt galvu, kā iztikt ar to pašu mazumiņu. Izvēlos otro variantu, man patīk atkāpties no instrukcijām, piedurknēm aizņemos musturu no agrāk tamborētās jakas, bet šoreiz sāku tamborēt no rokas augšpuses, no piedurknes platākās daļas. Tamborēju pa apli, bez sānu vīles, bet piedurknes sašaurināšanai uz leju izmantoju dažāda rupjuma tamboradatas. Sāku tamborēt pirmo trešdaļu ar tamboradatu Nr.4, tad otro trešdaļu ar Nr.3,5, bet nobeidzu ar Nr.3. Ar krāsām variēju sekojoši: 2 kārtas stabiņi ar apmetumu, sagrupēti pa divi, brūnā krāsā, nākamās divas kārtas ar stabiņiem bez apmetuma no krāsainās dzijas utt.

Gatavs!!!

Bija nepieciešams apmēram 200 g Noro atlikumu un apmēram tik pat pieskaņota rupjuma brūnas dzijas.

 
Tāds, lūk, rosīgs man šī gada sākums.
Un tagad varu turpināt tamborēt un spēlēties ar kvadrātiņiem.

Jauku nākamo darba nedēļu!

4 komentāri:

Alise teica...

Kolosāls džemperis!
Es teiktu, riktīgs spaidermena mammas apģērba gabals! Tavs dēls noteikti to sapratīs :-)
p.s. es arī mēģināju tamborēt no flower bed, bet šķiet, ka mans tamboris sanāk pa kokainu!

Pernille teica...

It's very beautiful, you have made the most of the yarn and all the gorgeous colours shows. I'm very impressed :)

RitaGri teica...

Nu super! Kamēr es knibinos ar otro cepures piegājienu, tev džemperis gatavs! Un ar Noro atlikumiem īsts krāsu sprādziens.
Cepuri adīju pēc tava modeļa ar podziņām, bet laikam par smalku dzija un vienkrāsaina. Tagad top cits variants. Bet tavu modeli es paturu prātā, kādreiz ar melanžētu uzadīt.
Labi sākts tamborēšanas gads!

Natas Nest teica...

Fantastic!!! ♥ I'm totally stoked, what a beautiful sweater :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...